Bokningsvillkor

Allmänt om villkoren

Nedan kan du läsa om våra betalningsvillkor som gäller när du bokar en vistelse på någon av ESS Hotel Group AB (ESS Group) destinationer.

Betalningsvillkoren gäller vid bokningar hos oss, inklusive bokningar via vår webbplats, per telefon samt via tredje part. Om avvikande villkor gäller för din bokning via tredje part framgår det av tredje partens villkor. För konferens- och gruppbokningar gäller särskilda villkor. Kontakta oss vid frågor.

Klarna

Vi vill alltid erbjuda smarta, praktiska och enkla lösningar för dig som kund. Därför har vi valt att samarbeta med Klarna som ger dig möjligheten att själv bestämma själv hur det skall betalas.

Alla betalningsmetoder är enkla och anpassade efter olika önskemål och behov och du får också bättre överblick då alla betalningar samlas på ett ställe.

Du väljer själv om du vill betala direkt, senare eller dela upp din betalning, utgå från vad som passar dig bäst. Läs mer här: www.klarna.com

Av – och ombokningsvillkor

Vilka av- och ombokningsvillkor som gäller för din bokning beror på vilken typ av bokning du har gjort samt vilken destination bokningen gäller. Kontrollera alltid vilka regler som gäller för din bokning, dessa finner du i samband med att bokningen genomförs samt i din bokningsbekräftelse.

Återbetalning/retur

Det kan ta upp till 14 dagar innan din återbetalning syns på ditt konto. Om du inte mottagit din återbetalning inom 14 dagar vänligen kontakta oss. Om återbetalningen gäller en betalning som hanteras av Klarna, finner du mer information här: https://www.klarna.com/se/kundservice/hur-lang-tid-tar-en-aterbetalning/

Prisavtalets giltighet

De avtalade priserna är bindande för bägge parter men ESS Group förbehåller sig dock rätten att justera priserna som följd av ändrade kostnader vid ökade skatter och avgifter eller andra förhållanden utanför ESS Groups kontroll.

Force Majeure

Händelser utanför avtalsparternas kontroll – exempelvis strejk, lockout, brand etc. som gör det omöjligt att uppfylla förpliktelserna i detta avtal – ger båda parter rätt till att häva avtalet utan ersättningsansvar.

Betalningsmedel

Följande betalningsmedel accepteras; Klarna vid köp via vår hemsida, NETS Easy vid köp över telefon samt på plats på destination (gäller kredit-och betalkort: Visa, Mastercard, Apple Pay, American Express samt Swish), Vipps vid betalning i Norge samt Mobilepay vid betalning i Danmark.

Samtliga av ESS Groups destinationer i Sverige är kontantfria. Destinationer i Danmark och Norge accepterar kontanter som betalningsmedel.

Destinationen är inte skyldigt att acceptera kredit- eller betalkort, checkar, kuponger eller utländsk valuta om hotellet inte har erbjudit sig att göra det.

Legitimation

ESS Group förbehåller sig rätten att häva avtalet om giltig legitimation inte kan uppvisas. På samtliga destinationer råder en åldersgräns på 18 år vid incheckning.

Garanti för betalning

Vid bekräftelsetillfället förbehåller sig ESS Group rätten att begära en garanti för betalning.

Personuppgifter

Vi (ESS Hotel Group AB) behandlar dina personuppgifter i tre (3) år i enlighet med vår personuppgiftspolicy, läs mer här: ESS Group – Privacy Policy

Lämnar du personuppgifter tillhörande annan än dig själv är du ansvarig för att detta utlämnande görs i samförstånd med den registrerade.

Vänligen lämna enbart känsliga personuppgifter som är nödvändiga för oss att veta för att kunna ge dig en bra upplevelse.

Kontakta oss

Om du har frågor angående villkoren för betalning vänligen kontakta oss via mejl
friends@essgroup.se eller telefon +46 775 553 553.